loader smartads

„Smart biding“ strategijos Google akimis

 

Kadangi jau susidomėjote automatiniais/išmaniaisiais kainų pasiūlymais (angl. – Smart bidding) Google Ads platformoje, turbūt nereikia pradėti pasakoti nuo to, kad kainų pasiūlymas yra maksimalus mokestis, kurį galite mokėti už raktinio žodžio iššauktos reklamos paspaudimą ar, kad kiekvieną kartą, Jums suvedus užklausą į Google langelį užsikuria super didelė mašina, ratukai pradeda suktis ir įvyksta taip vadinamas aukcionas – varžytuvės, kurio reklamuotojo raktinis žodis turi aukštesnį statymą. TIK, nepamirškite, kad didelis kainų pasiūlymas nebūtinai reiškia, kad Jūsų reklama bus pirmoje vietoje arba aukščiau nei konkurento (bet kainų statymas reiškia daug), tai lemia dar keli faktoriai, bet apie tai kituose tekstuose. 

Pirmiausia, visada svarbu žinoti savo tikslus.

Vienos automatinės kainų pasiūlymo strategijos geriausiai tinka pritraukti tikslinį srautą, kitos – uždirbti kuo daugiau konversijų už priimtiną kainą. Taip pat, „smart bidding“ strategijos yra parenkamos pagal kampanijos tikslą. Būtina paminėti, kad skelbimų tvarkaraštis veikia tik su rankinio kainų pasiūlymo strategija (angl. – Manual CPC), patobulintu rankinių kainų pasiūlymu (angl. – Enhanched CPC), tikslinis puslapio viršaus kainų pasiūlymas (angl. – Target search page location) – visi kiti šią funkciją panaikina.

Išmanusis kainų pasiūlymas yra automatinio kainos pasiūlymo strategijų rinkinys.

Automatinio kainos pasiūlymo strategijos veikia naudojant mašininio mokymosi algoritmą, kuris siekia optimizacijos bei padidinti konversijų skaičių ar konversijų vertę kiekviename aukcione. Išmaniojo kainų pasiūlymo strategijos yra keturios: Tikslinis MUĮ (angl. – Target CPA); Tikslinė SIG (angl. – Target ROAS); maksimalus konversijų skaičiaus padidinimas (angl.Maximize Conversions) ir patobulintas MUP (angl. – Enchanced CPC). Trumpai, apie kiekvieną iš jų:

  1. Tikslinis MUĮ – mokama ne už paspaudimą, o už įsigijimą. Ši strategija naudoja pažangius mašininio mokymosi algoritmus ir automatiškai pakoreguoja kainų pasiūlymas pagal individualų aukciono atvejį. Taigi, įsijungus mechanizmui ir vykstant aukcionui, tikslinio MUĮ strategija naudodama istorinius paieškų duomenis bei įvertindama tam tikrus veiksnius, randa tinkamiausią kainos pasiūlymą, kad skelbimas atsidurtų laiku ir vietoje. Tikslinį MUĮ galima naudoti tiek kaip vienos kampanijos kainų pasiūlymo strategiją, tiek kelių kampanijų. Būtina pabrėžti, kad prieš pradedant naudoti šią kainų pasiūlymo strategiją turime turėti sukaupę pakankamą kiekį duomenų, kitaip strategija veiks neteisingai ir neatneš laukiamų rezultatų. Veikia, jei turime apie 15 konversijų per 30 d., bet net ir tai yra per mažai.
  2. Tikslinė SIG – tai iš esmės yra lygiai tas pats kas ir Tikslinis MUĮ, tik čia nurodome kiek norime gauti grąžos iš pinigų išleistų reklamai. Vėlgi kainos pasiūlymai yra pritaikomi prie kiekvieno aukciono situacijos. Reiktų paminėti, kad nustačius šią strategiją nenaudojami kainos pasiūlymų koregavimai (pagal įrenginį ar vietovę ir pan.), kadangi Google juos reguliuoja remiantis istoriniais duomenimis ir kitais veiksmais bei optimizuoja iki tokios sumos, kuri, atlikus konversiją atneštų tokią grąžą, kurią nurodėte.
  3. Maksimalus konversijų skaičius – jau iš pavadinimo galima numanyti, kad šios strategijos tikslas atnešti kuo daugiau konversijų už nurodytą biudžetą. Vėlgi, kainos pasiūlymai pritaikomi prie konkretaus aukciono. Šiai strategijai turi būti naudojama atskira kampanija, kuri būtinai turi turėti savo atskirą biudžetą. Taip pat, nepamirškime paminėti, kad gali ženkliai padidėti reklamos išlaidos. Prieš renkantis Maksimalaus konversijų skaičiaus strategiją, reiktų rimtai pasverti, ar nevertėtų rinktis aukščiau išvardintų strategijų, kurios galbūt atneštų daugiau naudos.
  4. Patobulintas MUP – koreguoja mokestį už paspaudimą, kad būtų atvesta kuo daugiau konversijų. Ši strategija derina rankinį kainų pasiūlymą su išmaniojo siūlymo strategija. Ji padidina mūsų nurodytus neautomatinius kainų pasiūlymus, kai labiausiai tikėtina sulaukti pardavimo ar kitos mums naudingos konversijos ir juos sumažina, kai galimybė įgyti konversiją – mažesnė. 

Iš esmės, visų išmaniojo kainų pasiūlymo strategijų esmė – atvesti kuo daugiau konversijų, šios strategijos netinkamos norinti išpopuliarinti naują prekės ženklą, o neprotingai naudojant šios strategijos yra puikus būdas iššvaistyti pinigus į orą. 

Kodėl verta naudoti išmanųjį kainų pasiūlymą?

Išmanusis kainų pasiūlymas turi daug pranašumų, kurie padeda taupyti Jūsų laiką bei pagerinti kampanijų/reklamų našumą:

  1. Išplėstinis mašininis mokymasis – algoritmai analizuoja ir mokosi iš didžiulio masto istorinių duomenų. Tai padeda tiksliau nuspėti kokius kainų pasiūlymus tikslinga naudoti ir kaip skirtingi kainų pasiūlymai paveiks konversijas ar jų vertę. Šie algoritmai išanalizuoja ir atsižvelgia į daugiau aspektų ir našumui turinčių įtakos parametrų nei kada nors galėtų apskaičiuoti vienas žmogus, ar visa komanda.
  2. Daugiau kontekstinių veiksnių – naudojant smart bidding, kainų pasiūlymas koreguojamas ir optimizuojamas tiesiogiai aukciono metu, kas leidžia pritaikyti jį konkrečiam aukciono atvejui. Tokie veiksniai kaip įrenginys ar vietovė galimi ir naudojant rankinį kainų pasiūlymo metodą, tačiau išmanusis kainų pasiūlymas apima žymiai daugiau veiksnių ir pritaiko kainos pasiūlymą prie tuo metu reikiamo.
  3. Lankstūs našumo valdikliai – išmanusis kainų pasiūlymas leidžia nusistatyti tikslus ir parinkti norimus parametrus pagal unikalų savo tikslą.
  4. Skaidrios našumo ataskaitos – išmanusis kainų pasiūlymas kartu su savimi „atsineša“ ir ataskaitų teikimo įrankius. Naudojantis šiomis ataskaitomis, galime gauti daugiau įžvalgų apie kainų pasiūlymų našumą ir greičiau pašalinti trikdžius. 

Kam skirtas išmanusis kainų pasiūlymas?

Išmanusis kainų pasiūlymas sėkmingai veikia tiek mažoms, tiek didelėms įmonėms/verslui. Norint pasiekti maksimalių rezultatų bei pateikti pakankamą kiekį duomenų mašininio mokymosi algoritmui (nes be pakankamo kiekio duomenų, algoritmas negalės priimti pagrįstų sprendimų, nustatant kainos pasiūlymą). Anksčiau minėjome, kad prieš naudojant tikslinį MUĮ būtina turėti surinkus ne mažiau nei 15 konversijų per paskutines 30 d., tačiau tai tik skaičius, kurio reikia, kad veiktų ši strategija, Google šiuo atveju rekomenduoja per paskutines 30 dienų būti sulaukus bent jau 30 konversijų. Norint naudoti tikslinę SIG strategiją, rekomendacija yra per paskutines 30 dienų būti sukaupus BENT 50 konversijų. Taip pat, verta paminėti, kad naudojant išmanųjį kainų pasiūlymą, reklamuotojai privalo laikytis galiojančių teisinių reikalavimų bei Google skelbimų politikos, nors tai ir taip savaime suprantamas dalykas. 

Pabaigai, norime pabrėžti, kad niekada nepalikite kampanijų veikti vienų ir eiti „automatu“ savo keliu, tai gresia nepasiektais tikslais ir ištaškytais biudžetais. Visada sugrįžkite patikrinti bei padėti kampanijoms efektyviau naudoti suteiktas auto kainų pasiūlymo strategijas, derinkite jas, testuokite ir žinoma – strateguokite.